Батькам майбутніх першокласників

ЗАПОВІДІ БАТЬКАМ

Психологи зробили висновок, що є слова і вирази, що начебто й необразливі, однак, якщо часто повторювати їх, здатні дратувати не менше, ніж очевидний чи брутальний крик, навіть якщо сказані вони спокійним тоном. Є інші слова, які люди, зазвичай, соромляться говорити, хоча ті здатні нейтралізувати образи й промахи, поліпшувати настрій.

Десять «заборонених» звертань до дитини

1.Скільки разів тобі повторювати?..

2.Я сказала — зроби…

3.Ти що, не розумієш?..

4.У всіх діти, як діти, а ти…

5.За що мені таке покарання?..

6.Не лізь, якщо не можеш зробити…

7.І в кого ти тільки такий вдався?..

8.Невже тобі важко запам’ятати?

9.Я безліч разів говорила, що…

10.У моєї подруги дитина — просто ангел, а в мене…

Десять «потрібних» звертань до дитини

1.З’ясуймо разом…

2.Як ти вважаєш?..

3.Мій любий…

4.Це ти добре придумав…

5.Таке тільки ти міг придумати…

6.Я не сумнівалася, що ти в мене найрозумніший…

7.Я так вдячна долі, що ти в мене є…

8.Упевнена, що ти зможеш…

9.Я завжди знала, що моя дитина найкраща…

10.У мене дитина — просто ангел, а ось у моєї подруг

Покарання «ЗА» та «ПРОТИ»

Не поспішайте покарати! Намагайтеся впливати на дитину проханнями (що відповідають її віковим можливостям). Це найефективніший спосіб щось пояснити. Удаватися до покарань варто лише в крайньому випадку. Покарання має відповідати вчинку, і дитина повинна розуміти, за що її карають. Надмірне покарання може негативно вплинути на психічний та фізичний стан здоров’я дитини. Тож перш ніж удатися до такої виховної мірй, зважте всі «за» та «проти».

Зробити правильний вибір вам допоможе ця пам’ятка.

1.Покарання — серйозний замах на фізичне та психічне здоров’я дитини.

2.Навіть якщо дитина завинила, не забирайте в неї подарунків, які вона отримала напередодні.

3.Не залишайте її без похвали чи винагороди, що вона заслужила вже після того, як завинила.

4.Не карайте дитину із запізненням, краще вже не карати зовсім, адже запізніле покарання не дає малюкові змоги виправдатися.

Удаватися до покарань варто лише в крайньому випадку. Покарання має відповідати вчинку, і дитина повинна розуміти, за що її карають. Надмірне покарання може негативно вплинути на психічний та фізичний стан здоров’я дитини. Тож перш ніж удатися до такої виховної мірй, зважте всі «за» та «проти».

Пам’ятка для батьків щодо спілкування з дітьми, які мають емоційні труднощі

1.Емоції виникають у процесі взаємодії з навколишнім світом. Необхідно навчити дитину адекватно реагувати на певні ситуації та явища зовнішнього середовища.

2.Не існує поганих і хороших емоцій, тому дорослий, взаємодіючи з дитиною, постійно повинен застосовувати доступні їй рівні організації емоційної сфери.

3.Почуття дитини не можна оцінювати, не слід вимагати, щоб вона не переживала те, що вона переживає. Зазвичай, бурхливі афективні реакції — це результат тривалого стримування емоцій.

4.Потрібно навчити дитину усвідомлювати свої почуття, емоції, виявляти їх у культурних формах, спонукати до розмови про свої почуття.

5.Не слід під час занять із важкими дітьми намагатися цілком ізолювати дитину від негативних переживань. Це можливо зробити в повсякденному житті, а штучне створення «тепличних умов» тільки тимчасово розв’язує проблему.

6.Не слід вчити дитину стримувати власні емоції. Завдання дорослих полягає в тому, щоб навчити правильно спрямувати, виявляти свої почуття.

7.Необхідно враховувати не модальність емоцій (негативні чи позитивні), а їх інтенсивність. Надлишок одноманітних емоцій спричиняє негативні явища.

8.Для профілактики емоційного напруження слід долучати дитину до різних видів діяльності. Корисним для емоційного розслаблення є застосування гумору.

9.З метою ліквідації негативних емоцій потрібно спрямовувати їх у творче русло мистецтва, поезії, літератури, музики чи танців.

10.Ефективність навчання дитини володіти своїми емоційними станами значною мірою залежить від особливостей її ставлення до себе. Завищена чи занижена самооцінка суттєво погіршує самопочуття дитини, створює бар’єри для необхідних змін. У таких випадках потрібно починати роботу з корекції ставлення до себе, до своєї самооцінки.

Поради батькам першокласника

•Чергуйте відпочинок з навчанням, адже дитині потрібно відпочивати. Коли дитина стомилась, змініть рід діяльності: прогуляйтесь на вулиці, почитайте цікаву книгу (що не стосується навчання), пограйте у гру.

•Слідкуйте за харчуванням дитини, воно має бути повноцінним та багатим на вітаміни, відповідно до віку та потреб дитини.

•Створіть вдома особистий шкільний куточок вашого першокласника, де зможуть зберігатись його зошити, книги, фарби, пластилін; щоб дитина могла самостійно розпоряджатись навчальними матеріалами. Зверніть увагу на розміщення письмового столу дитини, зручність крісла, поставу дитини при роботі за столом. Особистий шкільний куточок не має бути й ігровим водночас. Для ігор відведіть інше місце, бажано, не поруч із навчальним.

•Давайте дитині час на відпочинок. Поступово продовжуйте час навчання на одну-дві хвилини, доводячи його до 20 хвилин без відпочинку.Поради батькам першокласника

•Будьте поблажливі до можливих відмов і істерик. Проявляйте свою фантазію, щоб захопити дитину заняттями, не треба погрожувати дитині, що віднімете іграшку або улюблену річ. Така поведінка з боку дорослих, може викликати агресію і антипатію, з боку дитини, до будь-якого виду занять і вправ.

•Не треба лякати дитину труднощами, з якими стикаються школярі. Розкажіть, як ви вчилися у школі, покажіть свої фотографії і постарайтеся заспокоїти дитину. Поговоріть з дитиною про плюси школи, наприклад: знайде нових друзів, дізнається багато нового і цікавого і т.д.

•Не розмовляйте з дитиною у наказовому тоні, зробіть спілкування ввічливим і культурним, щоб дитина володіла необхідним запасом «чарівних» слів: вибачте, дякую, будь ласка, і т.д.

Робота з батьками майбутніх першокласників. Мета у співпраці з кожною сім'єю - допомогти батькам зрозуміти і сприйняти сучасні гуманістичні ідеї та орієнтири, які ґрунтуються на повазі до особистості дитини, турботі про її всебічний розвиток. Адже метою впровадження Нової програми стоїть необхідність оновити стратегію та тактику взаємодії з батьками. Тому разом із традиційними формами роботи плануються нові підходи, нові форми організації співпраці з родинами. У спілкуванні з батьками створюється атмосфера довіри, вони повноправні партнери в закладі, беруть активну участь в організації навчально-виховного процесу та корекційно-розвивальній роботі.
Відповідно до річного плану роботи школи проведено такі форми роботи з батьками:
1. Батьківські конференції:
- «Пріоритетні напрямки роботи школи», «Державний стандарт початкової освіти»; (жовтень).
- «Особливості та шляхи формування основ світогляду у дітей шестирічок»
(квітень).
2. Психолого-педагогічний консиліум із питань підготовки дітей до школи за Новою програмою (жовтень).
3. Круглий стіл «Сім'я, школа, дитячий садок - суб'єкти педагогічної взаємодії в освітньо-виховному процесі» (травень).
4. Родинна вітальня «Розвиток дитини та її здоров'я» (жовтень).
5. Батьківський всеобуч «Ростемо, граємось, навчаємось» (листопад.)
6. Консультативні пункти:
- «Психологічні вузлики»;
- «Становлення особистості»(протягом року на запит батьків.
7. Пам'ятка для батьків «Мудрі поради»
8. Фотовиставка «Щасливі миті дитинства»
9. Міні-тренінг «Стежини батьківської мудрості»
10. Тематична виставка «Родзинки досвіду» (лютий..)
11. Інформаційна панорама «Культура взаємин батьків і дітей» (лютий ).
12. Методичні листи:
- «Що таке готовність дитини до школи»; (січень).
- «Ще раз про безпеку» (лютий).
13. Реклама книг, статей щодо проблем сімейного виховання, підготовки дітей до школи (упродовж року).
14. Батьківський лекторій «Мистецтво виховання» (щоквартально).
15. Тиждень родини, дитячого садка і школи, (квітень).
16. Творча виставка «Світ навколо нас» (квітень).
17. Підсумкові сімейні зустрічі, звіти, анкетування батьків майбутніх першокласників. Вироблення рекомендацій ( травень, червень ).
18. Виступи на батьківських зборах
19. Довідкова сторінка для батьків «Психологічні вузлики»
(систематично протягом року).
20. Дидактичні матеріали з теми «Готовність дитини до навчання в сучасній школі» (за Новою програмою) (грудень).
21. Інформаційні матеріали «Емоційно-ціннісний розвиток дітей старшого дошкільного віку» (березень).
23. Діагностування шкільної зрілості дітей старших груп, вироблення рекомендацій, бесіди з батьками. (квітень)
24. Консультування з проблеми підготовки дитини до школи
(протягом року на запит батьків).
Здійснення соціально-педагогічного патронату сімей мікрорайону
(відповідно до плану заходів ).

Що потрібно першокласникові

1. Шкільна форма, портфель
2. Спортивний костюм, взуття.
3. Папка для зошитів.
4. Зошити в косу лінію, в клітинку - 10 шт.
5. Ручка кулькова 4 шт.
6. Альбом для малювання.
7. Зошит для нот 1 шт.
8. Гумка, лінійка, косинець, олівець (простий) 2шт.
9. Пенал, підстругалка, закладки для книг.
10. Палички для рахунку.
11. Фарби, пензлик, стаканчик для води.
12. Папка велика для трудового навчання.
13. Кольоровий папір, клей, ножиці.
14. Пластилін, дощечка, стека.
15. Обгортки для підручників першого класу.
16. Каса букв, цифр (на українській мові).


Поради психолога батькам першокласників

Підготовка до школи - процес і урочистий, і хвилюючий одночасно. І не тільки для малюка, який вже через місяць стане "дорослим" школярем, але і для його мами і тата. Часом більше самих першокласників хвилюються їхні батьки, які мучаться думкою, чи готовий їх синок чи донька до першого класу. До того ж напередодні школи майбутні першокласники нерідко задають їм питання, на які складно відповісти навіть дорослому.
Саме тому ми постаралися відповісти на "недитячі" питання майбутніх першокласників і дати поради батькам про те, як підготувати дитину до шкільного життя. Поданий матеріал пропонується для батьків майбутніх першокласників та для шкільних психологів і вчителів початкових класів для роботи з батьками.

Кiлькiсть переглядiв: 2209

Коментарi

  • Michaelorbit

    2017-09-02 18:27:31

    wh0cd637564 [url=http://advaironline.pro/]advair online[/url]...

  • StewartBiz

    2017-09-02 17:29:07

    wh0cd645234 [url=http://advaironline.pro/]advair[/url] [url=http://buytamoxifen.shop/]tamoxifen citrate for men[/url]...

  • Charlesglymn

    2017-09-02 16:52:14

    wh0cd564088 [url=http://trazodone.tools/]trazodone[/url] [url=http://buyclindamycin.work/]buy clindamycin[/url] [url=http://buyretina.shop/]tretinoin cream[/url]...

  • Michaelorbit

    2017-09-02 16:21:09

    wh0cd564091 [url=http://buy-vermox.shop/]vermox buy[/url] [url=http://valtrex.zone/]valtrex[/url] [url=http://prednisoneonline.pro/]prednisone[/url]...

  • Charlesglymn

    2017-09-02 16:16:47

    wh0cd498286 [url=http://zetia.fail/]zetia 10 mg tablets[/url] [url=http://cymbaltageneric.reisen/]cymbalta[/url] [url=http://metforminhydrochloride.pro/]metformin[/url]...

  • Brettgam

    2017-09-02 15:58:46

    wh0cd498284 [url=http://buycytotec.store/]cytotec[/url] [url=http://retinaa.pro/]retin-a[/url] [url=http://buy-vermox.shop/]vermox tablets[/url]...

  • Brettgam

    2017-09-02 15:33:47

    wh0cd571762 [url=http://buyamoxicillin.reisen/]amoxicillin[/url] [url=http://buy-arimidex.reisen/]arimidex online[/url]...

  • Michaelorbit

    2017-09-02 14:06:36

    wh0cd490618 [url=http://buy-methotrexate.reisen/]methotrexate[/url]...

  • Brettgam

    2017-09-02 12:40:56

    wh0cd424809 [url=http://propecia.systems/]finasteride prescription[/url] [url=http://citalopramhbr20mg.shop/]buy citalopram 20 mg[/url] [url=http://tetracycline.news/]tetracycline[/url]...

  • Billyscuct

    2017-09-02 12:23:37

    wh0cd424806 [url=http://buytenormin.reisen/]tenormin drug[/url] [url=http://vibramycin.pro/]doxycycline[/url] [url=http://tretinoin.fail/]tretinoin cream[/url]...

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.