Рекомендації класним керівникам та вихователям
- Стежте за груповою динамікою класу/групи, щоб вчасно виявляти випадки булінгу та реагувати на них.
- Якщо Ви вважаєте, що дитина стала жертвою булінгу, перш за все переконайтеся, що це дійсно цькування, а не локальний конфлікт.
- Заохочуйте дітей розповідати про свої проблеми вам або своїм батькам.
- Заохочуйте батьків виявляти проблеми спілкування та взаємодії дитини в колективі, звертатись до практичного психолога.
- Для вирішення ситуації шкільному психологу варто працювати не лише з дитиною, яка стала жертвою булінгу, чи з переслідувачем, але й з усім класом.
Для попередження та вирішення конфліктів:
• зберігайте витримку в будь-якій ситуації;
• вчасно зупиніться, намагайтесь не доводити справи до агресивного чи ворожого загострення;
• дайте можливість людині, з якою спілкуєтесь, повністю висловитися;
• критикуйте не людину, а її думку;
• ілюструйте свою позицію більше аргументами, ніж емоціями;
• всебічно аналізуйте розмови, щоб виявити свої помилки, і знати на майбутнє, як їх уникнути;
• знайдіть у поведінці, бажаннях, прагненнях своїх близьких щось хороше, зосередьтеся на цьому;
• показуйте на власному прикладі дітям, як треба правильно сперечатися;
• не переносьте своє змінене ставлення до близьких дорослих на дітей, підтримуйте з дітьми ті ж стосунки, що й раніше;
• оцініть свій емоційний ресурс у підтриманні стосунків з вороже налаштованими близькими людьми. Якщо зараз це не під силу – відкладіть на час спілкування або уникайте тем, на ґрунті яких відбуваються постійні неконструктивні суперечки;
• зміцнюйте зв’язки, розвивайте теми, які вас зближують;
• проводьте заняття з дітьми з метою формування толерантного ставлення до інших точок зору, до різноманітностей;
• надайте батькам інформацію про конфлікти, способи їх попередження та вирішення.
ПОРАДИ ПСИХОЛОГА ВЧИТЕЛЯМ
Поради вчителям для поліпшення настрою
1. Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант).
2. Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж).
3. Якщо в тебе з'явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам.
4. Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "здрастуй", теж можна виховувати і піднімати собі настрій.
5. Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам'ятайте: думати про себе – ваш головний обов'язок.
Коментарi