Протидія булінгу в закладах освіти

/Files/images/bulng/unnamed (1).jpg

Насильство у школі - буденна реальність для багатьох людей у світі. Переслідування, знущання, погрози онлайн, образи - все це негативно впливає на школяра та його успіхи в навчанні.
Що стоїть за насильством і що можна зробити, аби зупинити його, учні можуть дізнатись на тренінгах, які проводяться на уроках "Основ здоров'я", виховних годинах.

Тренінг для учнів початкової школи:

4 клас. Як відстояти себе?

Тренінги для учнів основної та старшої школи:

5 клас. Спілкування з однолітками.

6 клас. Як протистояти тиску однолітків?

6 клас. Підліткові компанії.

8 клас. Стоп булінг.

8 клас. Безпека спілкування в мережі Інтернет.


Методичний посібник "Протидія булінгу в закладах освіти: системний підхід"

/Files/images/bulng/74278755_2533485636728505_5667353434634846208_n.png

Даний методичний посібник є продовженням системного підходу до розбудови безпечного освітнього середовища із залученням працівників закладів освіти та безпосередньо здобувачів освіти, а саме – дітей і молоді.

Як організувати системну роботу з протидії насильства та булінгу в закладі освіти? Як діагностувати наявність булінгу в освітньому середовищі? Який, алгоритм дій у разі його виявленні? До кого звертатись по допомогу? Які практичні інструменти має знати кожен та кожна на випадок, якщо стає учасником булінгу під час освітнього процесу? Які практичні інструменти створення безпечного середовища в закладі освіти? Відповіді на ці та інші питання можна буде знайти в цьому посібнику.

Для педагогічних та соціальних працівників, батьків здобувачів освіти, студентів вищих навчальних закладів педагогічного та соціального профілю, фахівців громадських організацій, широкого кола громадськості.

Змістовна частина складається з трьох розділів:

Розділ 1: Розробки занять з протидії булінгу для учасників освітнього процесу закладів освіти.

Розділ 2: Створення системи протидії булінгу, що сприяє безпечному освітньому середовищу та участі дітей, враховуючи можливості шкільних служб порозуміння. З досвіду закладів освіти

Розділ 3: Законодавство України щодо протидії булінгу.

ЗАВАНТАЖИТИ ПОСІБНИК


Заходи щодо протидії булінгу (запобігання будь-яких проявів насильства) 2019-2020 н.р.

/Files/images/bulng/Безымянный.png

/Files/images/bulng/план булынг 2.png


Тренінг "Світ без насильства" з учнями 6 класів

На жаль, ми живемо у світі, де панує насилля. Під час тренінгу «Світ без насильства» (Калюхович О. М.) учні 6-Б (Кожуховська А. А.) та 6-В ( Солоненко І. В.) класів училися розпізнавати види насильства, дізналися, яке покарання передбачене законом за цей злочин і як запобігти насиллю в школі, удома, на вулиці.

/Files/images/bulng/1.jpg /Files/images/bulng/2.jpg/Files/images/bulng/3.jpg/Files/images/bulng/5.jpg/Files/images/bulng/7.jpg/Files/images/bulng/6.jpg


Тренінг із старшокласниками

Як запобігти цькуванню, навчитися бути толерантними та протистояти булерам 16.09.2019 року тренувалися учні 11-А класу ЗОШ №6 разом із психологом Центру соціальноі допомоги Анжелою Качан. Психологічний тренінг та бесіда пішли учням на користь. Цією інформацією вони будуть ділитися зі своїми однолітками та навчати менших учнів школи.

/Files/images/bulng/булынг1.jpg/Files/images/bulng/булынг2.jpg/Files/images/bulng/булынг4.jpg/Files/images/bulng/булынг3.jpg


Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у Нововолинській ЗОШ І-ІІІ ступенів №6

1. Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.

2. Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

3. Здобувач освіти, який став свідком булінгу у школі, зобов’язаний повідомити про це вчителя, вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти .

4. Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.

5. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

6. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

7. Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.

8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

9. Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини боулінгу.

Директор Р.В.Івановський


Порядок реагування на доведені випадку булінгу (цькування) в Нововолинській ЗОШ I-III ступенів №6 та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

1. У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків комісії з розгляду випадку боулінгу (цькування), керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Cлужби у справах дітей про випадки боулінгу (цькування) в закладі освіти.

2.Комісія за результатами проведеного розслідуваннящодо з'ясування обставин на підставі заяви про булінг (цькування), визначених сторін булінгу (цькування), встановлених можливих причин булінгу (цькування)розробляє рекомендаціїдля педагогічних працівників щодо освітньої діяльності з учнями, причетними до булінгу, їх батьками (особами, що їх заміняють), заходи стабілізації психологічного клімату у колективі,наданнясоціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування).

3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

4. Практичний психолог у межах своїх посадових обов’язків:

  • діагностує стан психологічного клімату в колективі, в якому відбувся булінг (цькування) та за результатами діагностики розробляє план корекційної роботи з кривдником та свідками із залученням батьків (законних представників);
  • розробляє та реалізує програму індивідуальної реабілітації для потерпілого;
  • розробляє профілактичні заходи для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування); для батьків або законних представників;
  • здійснює супровід педагогічних, науково-педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування);
  • забезпечує надання психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

5. Педагогічні працівники, які працюють з класом чи групою, у якій зафіксовано випадок булінгу (цькування), забезпечують:

  • виконання рекомендації комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти щодо доцільних методів навчання та організації роботи з учнями, причетними до булінгу (цькування) та їхніми батьками (законними представниками);
  • дотримання правил поведінки учасниками освітнього процесу в закладі освіти, визначених статутом закладу освіти, законодавством;
  • виробляють спільно з здобувачами освіти правила взаємодії класу чи групи під час освітнього процесу.

6. Батьки здобувачів освіти (законні представники) зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

7.За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) відповідає уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії.

8.Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування) та накладаються адміністративні стягнення.

Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 та 1700 гривень відповідно) або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

Така ж поведінка, вчинена групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.

За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

Якщо директор закладу освіти не повідомить уповноважений підрозділ органів Національної поліції України про відомі йому випадки цькування учасників освітнього процесу тягне за собою накладання на нього штрафу від 50 до 100 неопадоткованих мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.

Директор Р.В.Івановський

Кiлькiсть переглядiв: 53

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Дата останньої зміни 18 Березня 2020

Цей сайт безкоштовний!